Den omtalade lekstugan. Nr 1

Jag hade varit på en fest, jag kommer inte riktigt ihåg med vem eller vilka. Jag tror det var roligt iaf.
Jag vet att jag drack rosevin och teq, 5 stycken fick jag i mig. Sen dum som jag alltid var på den tiden drack jag öl. Öl som jag verkligen hatar över allt annat. Jag fick i mig sex stycken 5.3 eller vad fan det hette. Det här var dagen innan pingst så vi hade grillat ute i skogen och jag kom ihåg att ingen fick igång elden igen så jag slängde på en filt och lite vodka, då brann det som fan. Efter denna incident och efter att jag spytt ner Amits skor så åkte vi hem. Eller åkte och åkte.
Vi snodde en cykel, en tantcyckel som jag försökte sitta på pakethållaren. Vi förstod ganska snabbt att detta aldrig skulle gå så vi gick istället, med cykeln. Jag gick hem till mig och de andra till sig. Jag kommer ihåg att det var stjärnor ute så jag rökte en cigg och beundrade dessa. Jag vet inte vad som flög i mig men jag gick och la mig i lekstugan, som pappa byggt när vi var små. Detta hemska äckliga hus med bara massa fucking djur och det luktar kattpiss, men jag var glad efter en lyckad kväll så jag tog en leksaks traktor och bygde mig en slags säng, fast idag inser jag att de har bättre sängar i Angola än vad det jag försökte med. Sen somnade jag. Jag vaknar av att jag spyr rakt ut, men vad fan liksom jag trodde att jag låg i sängen och att jag hade hämtat en hink. Jag vaknar av att det är ljust och det luktar som fan.
Jag tittar upp och till min fasa så ser jag 2627 miljoner småkryp. Jag tror att jag drömmer men inser snabbt att detta är verkligheten. Det är fjäriliar, spindlar, skalbaggar och vissa som jag inte ens vågar uttala. Det förekommer även en geting i fönstret. Jag skriker som fan och springer ut lekstugan. Där står pappa, och kokar av ilska.
Jag: Hej hej
Pappa: Fy för faaaan Mikael.
Jag: Hej hej
Pappa: Jag skulle aldrig slå dig asså, men nu är det nära. GÅ IN FÖR FAN OCH LÄGG DIG. VI SKA JU HA PINGSTMIDDAG KL 13.00, MED 20 GÄSTER
Jag: Mhm..

Jag inser till min fasa att jag har fucking kräks i håret och att mina byxor är sönderbrända på benet. Jag har hundra djur kvar på kroppen och mina ögon är så pass svullna och röda att det ser ut som jag knarkat i 3 år och aldrig sovit.
Mamma ser på mig med avsky i ögonen men smälter snart när jag gråter mot hennes axel. Jag gråter i nästan 20 min, hejdlöst och frågar med bebisröst vem som ska köpa mig ett par nya byxor? Detta svarar hon inte på utan suckar mest.
Det var en hemsk dag i mitt liv, iaf då och de närmaste veckorna. Jag var nykter i ganska många månader efter detta.
Sen kom midsommar, och fy fan=)



Det återstår en antal berättelser, tex om mammas rosenbuskar eller den gången jag fick åka amblans efter att ha ramlat. Detta med ambulansen var riktigt skoj, jag hade egentligen inte ont, det blödde destomera.
Det var en lång natt på sjukhuset men jag fick gratis taxi tillbaka hem, eftersom överläkaren tyckte jag var underhållande. Jag struntade i att jag blödde, men de där fucking fittorna till Usk:or skulle klippa sönder mina Gucci-jeans. Det var inte tillåtet så jag fick bandage om huvudet och åka hem. Stackars mamma, det enda hon sa var:
"Denna gång min älskling, får du klara dig själv. I'm giving up."
Men dagen efter serverade hon mig lax, och cola, det var mysigt tycker jag:)

Pusslussssss

Kommentarer
Postat av: Sandra

Diggar verkligen din mamma och pappa, hoppas jag får möta dem nån gång :)

2009-03-26 @ 22:48:29
URL: http://virgoart.blogg.se/
Postat av: dina

hahaha vilken vacker historia..blir alldeles tårögd...noooot!



vår lekstuga då den där natten?

2009-03-26 @ 23:07:34
Postat av: Anonym

Hahahaha .. skrattar så jag gråter :) Jag skulle vilja höra lite mer detaljer om ambulansresan, Terran sa att det var minst lika underhållande som rosenbuskarna :b

2009-03-27 @ 18:29:38
URL: http://elinlinneaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0