Stay-home-dad!

Eftersom att mina föräldrar jobbar båda heltid nu, så får jag vara hemmabror åt mina syskon.
Jag får gå upp klockan 06.00 och se till att de kommer iväg till skolan. Det låter shitlätt, men det är ett jävla helvete, när två st tonårstjejer ska kunna samsas om mackor, smink, spegel och allt annat.
Jag tvättar, lagar mat, ser till att de äter. Men vem fan tackar mig för det?
Inte gör de det iaf. Utan de gnäller. Det är fel på maten, det är fel på kläderna och inget är tillräckligt bra.
Nu sover de båda, fan så skönt! Men jag har gjort en plan! Nu får de inte gå upp samtidigt utan den ena får gå upp kl 06.00 och den andra 06.30! Och passar inte maten, kan de fan vara utan! Men min ena syster är lite mildare, eller man kan styra och lugna henne lite mer, men min yngsta syster är förskräcklig, vilket jävla humör. Igår gick en talrik sönder. Mamma sa idag att hon är värre än mig eller såhär:
Hon är värre än dig, för hon diskuterar emot, du var mer hysterisk och gjorde precis tvärtom.
Det känns skönt att mamma backar upp;)
Idag gjorde jag iaf chilimarinerade revbensbj, med potatissallad och sallad! Det var inga klagomål men stora suckar när jag bad dem att ställa in disken i maskinen. Istället börjar de ifrågasätta like this:
Meeeh varför kan inte du göra det?


Såhär känner jag mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0