New me.

Vi sitter på en båt, i slussen i Sthlm. Det är varmt ute, 31 grader. Det blåser lite lätt och det känns som alla problem i världen är bortblåsta. Jag vet att jag kan lämna jobbet, skolan, och slutligen dig bakom mig. På båte sitter det ungefär 100 personer och njuter samtidigt. Alla är glada, eftersom att sommaren äntligen är här, semestern är i fullgång och vinet/cidern och alla öl är iskalla.

När jag dricker av mitt första vinglas tänker jag tillbaka på det liv som jag levt. Det är svårt att föreställa sig att jag är där jag är idag. Efter all shit jag sysslade med förr i tiden, sådana saker som jag inte ens vågar nämna här, men hur som helst kommer jag fram till att jag äntligen kan släppa det. Jag kan glömma hur jävlig jag egentligen redan var på den tiden.
Skolan har väl aldrig riktigt varit min grej, jag har aldrig haft speciellt svårt för skolan, utan lyckats hänga med på det mesta, bara jag velat. Det har snarare varit mitt tålamod med skolan som gjort att det gått åt helvete. Det har alltid funnits roligare saker att göra. Andra saker som har lockat mer. När hösten närmar sig känner jag att jag egentligen vill stanna hemma, jag vill bara vara ifred i ett års tid. Kanske jobba lite extra på ett helt annat jobb, i ett helt annat land. Jag vill ta alla mina pengar som finns i undanstoppade fonder och åka iväg. Ensam. Jag vill återigen börja om igen, med helt nya människor och en annan livsstil.

Jag önskar att jag kunde sitta på båten, med de två närmaste i mitt liv och dricka vin, röka ciggaretter och prata om livet som varit och som kommer, för all framtid.

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad härligt att ha dig in town igen :) Jag tror allt Övik och krogarna saknat micke i sommar ;) Vi styr upp något du du kommer hem hit, vi flyttar ju till nya lägenheten i dom dagarna :D

2009-08-13 @ 09:58:10
URL: http://elinlinneaandersson.blogg.se/
Postat av: Mertci

hälluu :)

2009-09-06 @ 01:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0