Ledighet!

Jag jobbade min sista natt. Det var skönt att slippa jobbet nu i några veckor och bara vila upp sig. Jag har inga som helst planer utan jag har gjort allt mitt i sommar. Jag ska bara vara hemma och ligga framför tv:n, möjligtvis kanske hinna med en snabbfika med Linn.

När jag jobbade igår så arbetade jag med en arbetskamrat. Egentligen älskar jag att reta upp henne, det är fruktansvärt roligt. Men hon lärde mig en sak igår som jag tycker var riktigt bra.
I don't give a shit! var det hon lärde mig. När småjävlarna inte kan sätta dit en påse i papperskorgen, eller plocka ur diskmaskinen, eller ändra om telefonerna till finska, eller när man märker slappheten hos dagpersonalen, tänker man; I don't give a shit! Jag har lärt mig att om man jobbar hårt och gör allt efter alla andra får man ingen jävla guldstjärna, man blir bara tagen för givet!

Jag är så jävla dum att jag somnade, och vaknade nu. Jag ska äta lite mat och se på svenska såpor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0