It's been sometime.

Känns som jag behövt komma ifrån ett tag nu. Mycket som har hänt och skolan pressar. Jag går snart isär.

Jag fick ett mejl igår från någon som trodde sig kunde visa hur en blogg fungerar. Hur man gör en blogg intressant. Enligt han/hon gjorde jag allt fel, jag visar bilder där vi festar, jag kritiserar och hyllar folk. Detta var tydligen inte ok, enligt någon lag.
 Dagens inlägg kommer kritiken gå till människor som är självupptagna och snåla. Snåla människor är bland det värsta som finns. Jag har blivit uppvuxen med att jag alltid ska vara generös emot dom som förtjänar det. Och jag tycker det, att om man är vän med någon så är man generös och givmild. Jag har precis träffat en person som är tvärtom.
Snål och jävligt egoistik, och denna person kritiserar mitt val till utbilding. Denna person som inte ser skillnad på två enkla begrepp. Jag kan inte påstå att jag har någon sjö av pengar att ösa ur nu när jag är student. Jag begär inte heller det. Detta har jag valt, såhär har jag valt att leva, och det ska ingen annan få lida för. Jag har två underbara föräldrar som kan erbjuda pengar, men det är inget som jag vill. Jag kan klara mig själv, men när man träffar en människa som mer än gärna lever på andra, men snålar med sina egna pengar och aldrig ställer upp tillbaka, då är det kört.

Just nu känns det meningslöst att gå denna utbilding, det känns som om jag inte lär mig något.


men det är en ny dag imorgon, och då tar jag nya tag. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0